Kloppend Hert
  • Haider Al Timimi

    Haider kwam met  theater in contact via de jongerenproducties Spoor 10 (2000), “Bruine Suiker” (2000-2001) en “ViveAldi” (2002) van  Chokri Ben Chika.

  • Geert Vandyck

    Geert behaalde zijn kandidatuurdiploma Film (optie regie) aan het RITS in 2001 en begon daarna aan de richting dramatische kunsten (optie regie) aan het Rits, om in juni 2005 af te studeren.

  • Bart Capelle

    Bart werkt sinds 2002 als freelance dramaturg. Zijn werkterrein situeert zich veeleer in het makers- dan het repertoiretheater.

  • Luc Vandyck

  • Giovanni Baudonck

  • Jyoti Singh

  • Lien Van Wemmel

  • Edmund Lauret (gitaar)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Bite The Hand That Feeds You

    Sommige mensen moeten elke dag hun haren knippen,of ze zouden stikken.Andere mensen kunnen fantastisch gitaar spelen,zelfs met geklauwde vingers.Sommige mensen lachen niet naar de zon,ze huilen liever naar de maan.Sommige mensen begrijpen niet dat de grond onder hun voetenvan iemand
  • Total Loss

    'There is no such thing as society' , beweerde Margaret Thatcher in de jaren '80. Daarna brak ze de staat af en liet ze haar burgers verweesd achter. Onder het mom van vrijheid wordt iedereen verantwoordelijk gehouden voor het eigen succes.
  • Ich bin wie du

    Voor “Ich bin wie du” vond Haider Al Timimi inspiratie bij Fairuz, een van de beroemdste zangeressen van het Midden-Oosten. Denk Nancy Sinatra, maar dan in het Arabisch. Ze trad op in de Royal Albert Hall in Londen, L’Olympia in
  • Layla's Fool

    De adembenemende Arabische ballade over Majnun en Layla vormt het kader voor Layla’s fool. Dit prachtige liefdesverhaal verbindt wetenschap met poëzie om het wonderlijke van het heelal uit te leggen. Met volle overtuiging sleept Haider Al Timimi vijf muzikanten mee
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Kloppend Hert wil uitwisselen, infecteren, inspireren, kansen geven aan nieuwe makers en haar visie uitdragen. De mens staat in deze visie centraal. Het individu heeft de kracht om een golf van verandering in te zetten, maar het heeft ook de kracht om te vernietigen. Hoe naïef het ook klinkt; Kloppend Hert wil in eigen en andermans hart kijken en de wereld veranderen.
Kloppend Hert staat voor theater dat vertrekt vanuit diepmenselijke verhalen waaronder steeds een hedendaagse sociale, economische en politieke realiteit sluimert. Interculturaliteit maakt daar een wezenlijk onderdeel van uit. Kloppend Hert gaat op zoek naar wat mensen bindt – gedeelde verlangens, drijfveren en angsten – zonder de verschillen te willen uitwissen.

Kloppend Hert spreekt de dingen niet uit in eenduidig interpreteerbare woorden maar hanteert een beeldende, bewegende, muzikale theatertaal die betekenissen opentrekt, bevraagt en verwarring zaait.
De taal van Kloppend Hert is een subtiele zoektocht tussen spreken en zwijgen. Kloppend Hert zoekt bij iedere voorstelling naar de vorm die het best past bij de mededeling. Er zijn nu eenmaal dingen waarbij je buiten adem raakt in woorden; gebeurtenissen die je onmogelijk in taal kunt vatten maar enkel kunt belichamen.